- Να εξασφαλίσει τα νούμερα για την κινητικότητα το Σεπτέμβριο που έχει συμφωνήσει με την τρόικα
- Να δημιουργήσει δεξαμενές εκπαιδευτικών με επισφαλείς θέσεις εργασίας για την άντληση των επόμενων κυμάτων διαθεσιμότητας
- Να διαλύσει τις εργασιακές σχέσεις σε όλη την εκπαίδευση, γενικεύοντας την ανασφάλεια, το φόβο και την απειλή μετακίνησης και απόλυσης σε όλους τους εκπαιδευτικούς.
Οι μετατάξεις
είναι από κάθε άποψη αυθαίρετες, κινούνται
σε παράβαση ακόμα και της υπάρχουσας
νομοθεσίας και στρέφονται σε βάρος των
εκπαιδευτικών και της δημόσιας
εκπαίδευσης και των δύο βαθμίδων. Για
τις παράνομες μετατάξεις δεν υπήρξε
γνωμοδότηση του ΚΥΣΠΕ και δεν ανακοινώθηκαν
οι κενές οργανικές θέσεις τις οποίες
έρχονται να καλύψουν οι εκπαιδευτικοί
της ΔΕ. Ακόμα και τώρα είναι άγνωστο αν
θα δώσει τελικά το υπουργείο οργανικές
θέσεις, πότε και με ποια διαδικασία θα
καλυφθούν αυτές.
Ο υπουργός
Παιδείας στη συνάντηση με την ΟΛΜΕ
τόνισε ότι δεν μπορεί να δώσει οργανικές
θέσεις γιατί δεν τον αφήνει η τρόικα
και την ίδια στιγμή ανακοίνωνε επίσημα
ότι θα δοθούν οργανικές θέσεις στους
συγκεκριμένους συναδέλφους. Επίσης
δεν απάντησε ποτέ το Υπουργείο γιατί
δεν έκανε τις 904 εθελοντικές μετατάξεις,
καθώς στην πραγματικότητα εμπαίζει
όλους τους εκπαιδευτικούς για να κερδίσει
πολιτικό χρόνο για να παρουσιάσει το
νέο σχέδιο υπεράριθμων και προς απόλυση
εκπαιδευτικών.
Η διαδικασία
είναι διάτρητη σε κάθε περίπτωση και
πρέπει να ακυρωθεί και να μην ολοκληρωθεί:
1. Αν δε δώσει
οργανικές τότε κάνει μετατάξεις σε
ανύπαρκτες θέσεις .
Αποδεικνύεται
περίτρανα ότι η τρομοκρατία προς τους
συναδέλφους της ΔΕ που σύρθηκαν να
κάνουν αιτήσεις μετάταξης υπό το φόβο
της επισφαλούς θέσης τους στη ΔΕ τους
οδηγεί σε χειρότερη θέση, καθώς διαμορφώνει
νέα δεξαμενή διαθεσιμοτήτων που
διευρύνεται με το κομμάτι των εκπαιδευτικών
Π.Ε που είναι στη διάθεση στις αντίστοιχες
ειδικότητες. Επομένως αυξάνεται ο
αριθμός των εκπαιδευτικών που βρίσκονται
υπό την απειλή της απόλυσης.
2. Αν δώσει
οργανικές – είναι πάλι παράνομος καθώς
δεν τις είχε ανακοινώσει μαζί με τον
αριθμό των μετατάξεων αλλά και γιατί
τις ανακοινώνει τώρα και όχι το Μάρτιο
όταν αρνήθηκε στους αντίστοιχους
εκπαιδευτικούς της ΠΕ μετάθεση και
στους εκπ/κούς ΔΕ μετάταξη.
Επίσης ακόμα
και σ΄ αυτή την περίπτωση δεν κατοχυρώνει
τους συναδέλφους της ΔΕ καθώς δεν απαντά
τι θα γίνει με τα ΕΑΕΠ όταν σταματήσει
η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Υπάρχει το
σοβαρό ενδεχόμενο να προχωρήσει τότε,
κάτω από την αδυναμία της συνέχισης του
προγράμματος, σε καταργήσεις ειδικοτήτων
στην Π.Ε, κατά το πρότυπο που εφάρμοσε
το καλοκαίρι με την τεχνική εκπαίδευση.
Τέλος υπάρχει
ο κίνδυνος να δώσει οργανικές νέου
τύπου! Να μην ανακοινώσει οργανικές σε
σχολείο αλλά να δώσει οργανικές ανά
δ/νση πρωτοβάθμιας. Με αυτό τον τρόπο
να ξεκινήσει η συνολική αμφισβήτηση
της έννοιας της οργανικής θέσης και να
την μετατρέψει σε διάθεση στις διευθύνσεις
πρωτοβάθμιας, επεκτείνοντας την
επισφάλεια και την κινητικότητα σε
όλους τους εκπαιδευτικούς ανεξάρτητα
από την ειδικότητά τους. Σε κάθε περίπτωση
θα αμφισβητήσουμε δυναμικά τις
συγκεκριμένες επιλογές του Υπουργείου.
Συμπερασματικά,
με τις μετατάξεις καλλιεργείται ο
κοινωνικός αυτοματισμός και η αντιπαράθεση
στο εσωτερικό του εκπαιδευτικού κόσμου.
Με την αντιπαλότητα για το ποιος θα
πάρει οργανική ή απόσπαση και με ποια
προτεραιότητα, το υπουργείο αφού
παραβίασε τη νομοθετημένη σειρά των
μεταβολών, τώρα με τις μαζικές μετατάξεις
και την αδυναμία να δοθούν αποσπάσεις
σε συναδέλφους που επί χρόνια δεν έχουν
άλλο τρόπο να φτάσουν κοντά στην
οικογένειά τους, θέλει να βάλει τους
εκπαιδευτικούς να βλέπουν ως φταίχτη
για τα δεινά τους τον εκπαιδευτικό της
άλλης βαθμίδας.
Επιπρόσθετα,
η δραστική μείωση των αποσπάσεων κατά
90%, διαλύει τον οικογενειακό προγραμματισμό
χιλιάδων εκπαιδευτικών, μετατρέποντας
τον εκπαιδευτικό σε περιπλανώμενο ανά
την Ελλάδα που θα πρέπει να εγκαταλείψει
την οικογένειά του, προκειμένου να
διατηρήσει τη θέση εργασίας του. Μερικές
μόνο μέρες πριν την έναρξη της σχολικής
χρονιάς χιλιάδες εκπαιδευτικοί παραμένουν
όμηροι του υπουργείου Παιδείας και δεν
γνωρίζουν που θα εργάζονται την επόμενη
χρονιά και ποιος θα είναι ο προσωπικός
και οικογενειακός τους προγραμματισμός.
Αν ήθελε το
Υπουργείο να καλύψει πραγματικά τις
ανάγκες των σχολείων μπορούσε αφού
κάλυπτε όλες τις ανάγκες της ΔΕ, χωρίς
την κατασκευή πλεοναζόντων καθηγητών
(διδακτικό ωράριο, αύξηση αριθμού
μαθητών, συμπτύξεις συγχωνεύσεις
καταργήσεις τμημάτων και σχολείων κλπ)
να καλύψει τις πραγματικές ανάγκες της
εκπαίδευσης στη ΔΕ και αν υπήρχε
δυνατότητα σε κάποιες περιπτώσεις να
διέθετε όσους εκπαιδευτικούς μπορούσε
στην ΠΕ, όπως όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Έπρεπε να προχωρήσει έγκαιρα στις
αποσπάσεις των συναδέλφων και κατόπιν
σε μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών
για να καλύψει τα τεράστια κενά που
υπάρχουν.
Ο σύλλογος μας
θεωρεί ότι οι αιρετοί μας στο ΠΥΣΠΕ Ν.
Κυκλάδων δε θα πρέπει να νομιμοποιήσουν
την αυθαίρετη αντεργατική πολιτική του
Υπουργείου και να τοποθετηθούν στο
υπηρεσιακό συμβούλιο με βάση τις παραπάνω
θέσεις. Θα προχωρήσουμε άμεσα σε
παραστάσεις διαμαρτυρίας στη διεύθυνση
πρωτοβάθμιας και στην περιφερειακή
διεύθυνση Ν. Αιγαίου. Καλούμε το Υπουργείο
να ικανοποιήσει άμεσα τις αιτήσεις
απόσπασης των συναδέλφων.
Γίνεται πλέον
ξεκάθαρο σε όλους μας ότι δεν υπάρχει
άλλος δρόμος από τη συνολική ανατροπή
της πολιτικής κυβέρνησης -Ε.Ε-ΔΝΤ και
τον απεργιακό αγώνα διαρκείας. Τα σχολεία
και οι εκπαιδευτικοί του δε μπορούν να
είναι όμηροι των μνημονιακών δεσμεύσεων
της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου