Με βάση την υπουργική απόφαση (αρ. πρωτ. 137359/Γ1) το Υπουργείο
Παιδείας επαναφέρει την περσινή εγκύκλιό του για την λειτουργία του
ολοήμερου σχολείου που προβλέπει: α. να στελεχώνεται κατά προτεραιότητα η
πρωινή ζώνη και στη συνέχεια το ολοήμερο σχολείο, β. να τοποθετείται
ένας δάσκαλος στα κλασικά ολοήμερα, ακόμα και αν έχουν πολλούς μαθητές,
συγκεκριμένα μάλιστα προτρέπει σε μια τέτοια περίπτωση να λειτουργεί
ολοήμερο τμήμα μόνο για τους μαθητές των μικρότερων τάξεων και γ.
κανένας δάσκαλος υπεύθυνος στα ολοήμερα ΕΑΕΠ, τα οποία θα λειτουργούν με
περισσεύματα ωρών (αν υπάρχουν) των δασκάλων και ωράριο των
εκπαιδευτικών ειδικοτήτων (αν είναι διαθέσιμο) . Μάλιστα στις
Κυκλάδες, λόγω του μεγάλου αριθμού των κενών και ελλείψεων σε
εκπαιδευτικό προσωπικό, το κλασικό ολοήμερο πρόγραμμα επιδιώκεται να
στελεχωθεί σε όλες τις σχολικές μονάδες αποκλειστικά και μόνο με μη
μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό και πιο συγκεκριμένα με αναπληρωτές
δασκάλους και νηπιαγωγούς, μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ.
Με τη συγκεκριμένη εγκύκλιο το Υπουργείο Παιδείας :
α. Θεωρεί το ολοήμερο πρόγραμμα του δημοτικού σχολείου ως πιλοτική δομή που δεν χρειάζεται δασκάλους από τον κρατικό προϋπολογισμό και άρα θα αποσύρονται απ΄ αυτό οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί. Επομένως η σταθερή απασχόληση εξοβελίζεται και το πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου θα παρέχεται στους μαθητές μας μόνο με την προϋπόθεση ότι υπάρχει κάποιο διαθέσιμο ευρωπαϊκό κονδύλι για την χρηματοδότησή του. Μετατρέποντας σταδιακά όλο το δημόσιο σχολείο σε μια “πιλοτική δομή”, η σταθερή απασχόληση θα γίνει ανάμνηση του παρελθόντος, ενώ η συνταγματική υποχρέωση της πολιτείας για την παροχή δημόσιας και δωρεάν παιδείας θα περιορίζεται αυστηρά στις προδιαγραφές των διάφορων ευρωπαϊκών προγραμμάτων, εφόσον αυτά θα είναι διαθέσιμα.
β. Στην ουσία προχωράνε στην προσωρινή αναστολή των ολοήμερων και στην υποχρεωτική μείωση των ωρών λειτουργίας τους ανάλογα με το ρυθμό των προσλήψεων ειδικοτήτων από το ΕΣΠΑ. Είναι προφανές ότι τα περισσότερα κλασικά ολοήμερα σχολεία στις Κυκλάδες δε θα λειτουργήσουν καθόλου μέχρι τα τέλη Σεπτέμβρη – αρχές Οκτώβρη. Δημιουργείται συνεπώς ένα τεράστιο πρόβλημα για χιλιάδες εργαζόμενες οικογένειες και τον οικογενειακό τους προγραμματισμό.
β. Οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί με τις μεθοδεύσεις αυτές δε θα μπορούν να δουν διορισμούς ούτε με το σταγονόμετρο μια και οι θέσεις θα καλύπτονται διαρκώς με ΕΣΠΑ. Τα κροκοδείλια δάκρυα της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας αποδεικνύονται απλώς επικοινωνιακού χαρακτήρα, η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας συνεχίζει την ίδια ακριβώς πολιτική των μηδενικών διορισμών και της ελαστικοποίησης της εργασίας.
γ. Δημιουργούν πλήθος πλασματικών υπεραριθμιών σε διάφορες σχολικές μονάδες και ανοίγουν τους ασκούς του Αιόλου για υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε ΠΥΣΠΕ που έχουν τεράστια κενά αλλά και εντός ΠΥΣΠΕ!
δ. Όποιος/α γνωρίζει στοιχειωδώς την εκπαίδευση, ξέρει ότι είναι απολύτως αδύνατο να λειτουργήσουν τα ολοήμερα μόνο με ειδικότητες, χωρίς υπεύθυνο εκπαιδευτικό. Αμφισβητείται, επομένως, ο εκπαιδευτικός – αντισταθμιστικός ρόλος του ολοήμερου σχολείου και υποβαθμίζεται η παιδαγωγική του λειτουργία.
Αποδεικνύεται περίτρανα ότι είναι μαθητευόμενοι μάγοι πάνω στις πλάτες του δημόσιου σχολείου και των μορφωτικών αναγκών των μαθητών μας. Την προηγούμενη εβδομάδα για να καλύψουν τα κενά και να εξοικονομήσουν εκπαιδευτικό προσωπικό σκέφτονταν να κατεβάσουν τις ώρες μελέτης από τη μεσημεριανή στην πρωινή ζώνη για να προετοιμάζονται καλύτερα υποτίθεται οι μαθητές μας, αυτή την εβδομάδα αποφασίζουν ότι δεν χρειάζεται καθόλου υπεύθυνος εκπαιδευτικός για το ολοήμερο παρά μόνο εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων – αν αυτοί υπάρχουν- και ότι το ολοήμερο δεν αφορά τους μαθητές όλων των τάξεων. Οι παραπάνω “πειραματισμοί” της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας αποκαλύπτουν με τον πιο σαφή τρόπο την πολιτική της διάλυσης του δημόσιου σχολείου και της καρατόμησης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.
Απαιτούμε την απόσυρση της συγκεκριμένης εγκυκλίου. Θα προχωρήσουμε άμεσα σε ενημέρωση των Δ.Σ των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων και οργανώνουμε μέσα από Γ.Σ την πάλη μας και τον αγωνιστικό μας βηματισμό.
Διεκδικούμε:
Ενιαίο 12χρονο δημόσιο-δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά με δίχρονη προσχολική αγωγή
Κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΩΡΑ όλων των ειδικοτήτων για να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης που ανέρχονται σε πολλές χιλιάδες
Να λειτουργήσουν με την έναρξη της χρονιάς τα ολοήμερα δημοτικά και νηπιαγωγεία με πλήρες ωράριο-εκπαιδευτικούς, με ένα δάσκαλο για τα ΕΑΕΠ και ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών για τα κλασικά ολοήμερα. Άμεση τοποθέτηση όλων των ειδικοτήτων ώστε να λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία
Να λειτουργήσουν με το μόνιμο προσωπικό τα ειδικά σχολεία και τα τμήματα ένταξης
Καμία σύμπτυξη τμήματος, καμιά μετακίνηση εντός ΠΥΣΠΕ λόγω πιθανών πλασματικών υπεραριθμιών
Μείωση του αριθμού των μαθητών στο τμήμα (15 νήπια ανά νηπιαγωγό, 20 μαθητές στο τμήμα στο Δημοτικό ανά δάσκαλο).
Με τη συγκεκριμένη εγκύκλιο το Υπουργείο Παιδείας :
α. Θεωρεί το ολοήμερο πρόγραμμα του δημοτικού σχολείου ως πιλοτική δομή που δεν χρειάζεται δασκάλους από τον κρατικό προϋπολογισμό και άρα θα αποσύρονται απ΄ αυτό οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί. Επομένως η σταθερή απασχόληση εξοβελίζεται και το πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου θα παρέχεται στους μαθητές μας μόνο με την προϋπόθεση ότι υπάρχει κάποιο διαθέσιμο ευρωπαϊκό κονδύλι για την χρηματοδότησή του. Μετατρέποντας σταδιακά όλο το δημόσιο σχολείο σε μια “πιλοτική δομή”, η σταθερή απασχόληση θα γίνει ανάμνηση του παρελθόντος, ενώ η συνταγματική υποχρέωση της πολιτείας για την παροχή δημόσιας και δωρεάν παιδείας θα περιορίζεται αυστηρά στις προδιαγραφές των διάφορων ευρωπαϊκών προγραμμάτων, εφόσον αυτά θα είναι διαθέσιμα.
β. Στην ουσία προχωράνε στην προσωρινή αναστολή των ολοήμερων και στην υποχρεωτική μείωση των ωρών λειτουργίας τους ανάλογα με το ρυθμό των προσλήψεων ειδικοτήτων από το ΕΣΠΑ. Είναι προφανές ότι τα περισσότερα κλασικά ολοήμερα σχολεία στις Κυκλάδες δε θα λειτουργήσουν καθόλου μέχρι τα τέλη Σεπτέμβρη – αρχές Οκτώβρη. Δημιουργείται συνεπώς ένα τεράστιο πρόβλημα για χιλιάδες εργαζόμενες οικογένειες και τον οικογενειακό τους προγραμματισμό.
β. Οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί με τις μεθοδεύσεις αυτές δε θα μπορούν να δουν διορισμούς ούτε με το σταγονόμετρο μια και οι θέσεις θα καλύπτονται διαρκώς με ΕΣΠΑ. Τα κροκοδείλια δάκρυα της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας αποδεικνύονται απλώς επικοινωνιακού χαρακτήρα, η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας συνεχίζει την ίδια ακριβώς πολιτική των μηδενικών διορισμών και της ελαστικοποίησης της εργασίας.
γ. Δημιουργούν πλήθος πλασματικών υπεραριθμιών σε διάφορες σχολικές μονάδες και ανοίγουν τους ασκούς του Αιόλου για υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε ΠΥΣΠΕ που έχουν τεράστια κενά αλλά και εντός ΠΥΣΠΕ!
δ. Όποιος/α γνωρίζει στοιχειωδώς την εκπαίδευση, ξέρει ότι είναι απολύτως αδύνατο να λειτουργήσουν τα ολοήμερα μόνο με ειδικότητες, χωρίς υπεύθυνο εκπαιδευτικό. Αμφισβητείται, επομένως, ο εκπαιδευτικός – αντισταθμιστικός ρόλος του ολοήμερου σχολείου και υποβαθμίζεται η παιδαγωγική του λειτουργία.
Αποδεικνύεται περίτρανα ότι είναι μαθητευόμενοι μάγοι πάνω στις πλάτες του δημόσιου σχολείου και των μορφωτικών αναγκών των μαθητών μας. Την προηγούμενη εβδομάδα για να καλύψουν τα κενά και να εξοικονομήσουν εκπαιδευτικό προσωπικό σκέφτονταν να κατεβάσουν τις ώρες μελέτης από τη μεσημεριανή στην πρωινή ζώνη για να προετοιμάζονται καλύτερα υποτίθεται οι μαθητές μας, αυτή την εβδομάδα αποφασίζουν ότι δεν χρειάζεται καθόλου υπεύθυνος εκπαιδευτικός για το ολοήμερο παρά μόνο εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων – αν αυτοί υπάρχουν- και ότι το ολοήμερο δεν αφορά τους μαθητές όλων των τάξεων. Οι παραπάνω “πειραματισμοί” της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας αποκαλύπτουν με τον πιο σαφή τρόπο την πολιτική της διάλυσης του δημόσιου σχολείου και της καρατόμησης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.
Απαιτούμε την απόσυρση της συγκεκριμένης εγκυκλίου. Θα προχωρήσουμε άμεσα σε ενημέρωση των Δ.Σ των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων και οργανώνουμε μέσα από Γ.Σ την πάλη μας και τον αγωνιστικό μας βηματισμό.
Διεκδικούμε:
Ενιαίο 12χρονο δημόσιο-δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά με δίχρονη προσχολική αγωγή
Κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΩΡΑ όλων των ειδικοτήτων για να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης που ανέρχονται σε πολλές χιλιάδες
Να λειτουργήσουν με την έναρξη της χρονιάς τα ολοήμερα δημοτικά και νηπιαγωγεία με πλήρες ωράριο-εκπαιδευτικούς, με ένα δάσκαλο για τα ΕΑΕΠ και ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών για τα κλασικά ολοήμερα. Άμεση τοποθέτηση όλων των ειδικοτήτων ώστε να λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία
Να λειτουργήσουν με το μόνιμο προσωπικό τα ειδικά σχολεία και τα τμήματα ένταξης
Καμία σύμπτυξη τμήματος, καμιά μετακίνηση εντός ΠΥΣΠΕ λόγω πιθανών πλασματικών υπεραριθμιών
Μείωση του αριθμού των μαθητών στο τμήμα (15 νήπια ανά νηπιαγωγό, 20 μαθητές στο τμήμα στο Δημοτικό ανά δάσκαλο).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου