1. Θέμα:
« Κενά
εκπαιδευτικών»
Συμπληρώνεται ένας
μήνας από την έναρξη των μαθημάτων και
τα σχολεία στα νησιά μας συνεχίζουν να
υπολειτουργούν αφού παρουσιάζουν
σημαντικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό
προσωπικό. Στα σχολεία της ΕΛΜΕ Α Κυκλάδων
και συγκεκριμένα στα νησιά Σύρο, Τήνο,
Μύκονο, Άνδρο, Κέα, Κύθνο, Σίφνο, Σέριφο,
Μήλο και Κίμωλο μετά τη δεύτερη φάση
πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών
εξακολουθούν να λείπουν περίπου 90
εκπαιδευτικοί. Εκτιμούμε ότι στο σύνολο
του νομού Κυκλάδων λείπουν περίπου 170
εκπαιδευτικοί με αποτέλεσμα να χάνονται
χιλιάδες διδακτικές ώρες κάθε εβδομάδα
και οι σχολικές μονάδες να υπολειτουργούν
Aποτέλεσμα της έλλειψης
διδακτικού προσωπικού είναι να μην
διδάσκονται πανελλαδικώς εξεταζόμενα
μαθήματα σε σχολεία του νομού μας, ενώ
σε αρκετά σχολεία απουσιάζει παραπάνω
από τη μισή δύναμη του σχολείου και
παρουσιάζονται σημαντικές δυσκολίες
στην καθημερινή λειτουργία των αντίστοιχων
σχολικών μονάδων. Ενδεικτικά αναφέρουμε
το Γυμνάσιο Χώρας Άνδρου όπου λείπουν
11 εκπαιδευτικοί, το Γυμνάσιο Μυκόνου
όπου λείπουν 11 εκπαιδευτικοί, το Γυμνάσιο
Κέας όπου λείπουν 10 εκπαιδευτικοί τα
ΕΠΑΛ Άνδρου και Μυκόνου όπου λείπουν
οι μισοί περίπου εκπαιδευτικοί.
Εκτός από τα κενά στις
«βασικές» ειδικότητες διαπιστώνουμε
ότι τα τελευταία χρόνια, την εποχή των
μνημονίων, έχει καταργηθεί η διδασκαλία
της μουσικής, των καλλιτεχνικών, της
πληροφορικής αλλά και ξένων γλωσσών
στα μικρά νησιά του νομού μας για
οικονομικούς λόγους. Η συγκεκριμένη
επιλογή είναι καθαρά ταξική αφού
αποκλείει μαθητές φτωχών οικογενειών
από την πρόσβαση στη γνώση και ειδικά
στα μαθήματα που προωθούν την ανάπτυξη
μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας,
Η έλλειψη εκπαιδευτικών
στα νησιά μας δεν οφείλεται σε έκτακτους
λόγους, όπως οι αποσπάσεις, οι ασθένειες
κλπ οι οποίες αντιμετωπίζονται με
πρόσληψη αναπληρωτών. Τα τελευταία
πέντε χρόνια οι διορισμοί είναι ανύπαρκτοι
με αποτέλεσμα τα σχολεία στις Κυκλάδες
να παρουσιάζουν πολλά οργανικά κενά
εκπαιδευτικών. Η αντιμετώπιση του
φαινομένου της έλλειψης εκπαιδευτικών
γίνεται μόνο με ένα τρόπο. Με
μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών
άμεσα
Τα τελευταία χρόνια
οι μνημονιακές κυβερνήσεις αντιμετωπίζουν
το πρόβλημα των κενών στα σχολεία με:
-
Σύμπτυξη – συγχώνευση τμημάτων και 30 μαθητές ανά εκπαιδευτικό .
-
Νέες συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων με βάση τις γνωστές προτάσεις της εργαλειοθήκης ΟΟΣΑ.
-
Αλλαγές στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που οδηγεί τελικά στη μορφωτική του απαξίωση. Ένα ελαστικό πρόγραμμα σπουδών που θα παρέχει επιλεκτικά τα διδακτικά του αντικείμενα, με βάση όχι τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών αλλά το διαθέσιμο εκπαιδευτικό προσωπικό
-
Μετατροπή πάγιων εκπαιδευτικών υποχρεώσεων της Πολιτείας σε πιλοτικές, προκειμένου να αξιοποιηθούν τα προγράμματα ΕΣΠΑ
-
Με αναθέσεις δευτέρων ειδικοτήτων και υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου
Η
απόλυτη αποδοχή των όρων του 3ου
μνημονίου και η ένθερμη υποστήριξή τους
από τα κυβερνητικά επιτελεία και την
“ευρωπαϊκή συμπολίτευση”, προμηνύουν
ζοφερό το μέλλον της εκπαίδευσης.
Απέναντι
σε αυτούς τους σχεδιασμούς έχουμε μόνο
το δρόμο της αντίστασης. Ο κόσμος της
εκπαίδευσης, οι εργαζόμενοι και οι
γονείς θα υπερασπιστούν το δημόσιο
σχολείο. Θα ακυρώσουμε στην πράξη, όπως
και τα προηγούμενα χρόνια, κάθε πολιτικό
σχεδιασμό που υπονομεύει το μέλλον της
νέας γενιάς.
Κάλυψη
όλων των κενών και των εκπαιδευτικών
αναγκών των παιδιών μας. Τώρα !
Άμεσα
μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών
2. Θέμα:
«
Για την ειδική αγωγή»
Eλάχιστες
οι προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικής
αγωγής για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
σε όλη την περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Ελάχιστες
οι πιστώσεις για την περιφέρεια Ν.Αιγαίου,
στο περιθώριο και πάλι τα νησιά και η
νησιωτικότητα.
Μόλις 29 ήταν οι προσλήψεις εκπαιδευτικών
ειδικής αγωγής μέχρι σήμερα για όλα τα
σχολεία στην περιφέρεια του Νοτίου
Αιγαίου! Δυστυχώς η αναλγησία και
αδιαφορία της Κυβέρνησης και του
Υπουργείου Παιδείας επαναλαμβάνεται,
καθώς οι μαθητές με ειδικές ανάγκες,
οι μαθητές με δυσλεξία και μαθησιακές
δυσκολίες παραμένουν ακόμα χωρίς τους
κατάλληλους εκπαιδευτικούς, χωρίς την
κατάλληλη εκπαιδευτική και μαθησιακή
υποστήριξη στις σχολικές μονάδες της
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στον
τομέα της ειδικής αγωγής προορίζονται
για να εργαστούν στην παράλληλη στήριξη
σε σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης και σχολικές μονάδες ειδικής
αγωγής (ΣΜΕΑΕ), υποστηρικτικά για μαθητές
με ειδικές ανάγκες και γενικές και
ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, καθώς
και σαν ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό
(ΕΕΠ) για τις ανάγκες των Κέντρων
Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και
Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) και των ΕΔΕΑΥ
(Επιτροπών Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής
Αξιολόγησης και Υποστήριξης). Επισημαίνεται
ότι οι ανάγκες για εκπαιδευτικούς και
ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό στις
Κυκλάδες είναι ήδη πολύ μεγάλες, καθώς
υπάρχουν πολλοί μαθητές με σοβαρές και
γενικές και ειδικές εκπαιδευτικές
ανάγκες και δυσκολίες, μαθητές που
ετοιμάζονται να δώσουν και πανελληνίως
εξεταζόμενα μαθήματα στο τέλος της
εκπαδευτικής χρονιάς, που μένουν χωρίς
καμία υποστήριξη και βοήθεια. Ενδεικτικά
μόνο στα σχολεία της περιφέρειας της
Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων φοιτούν περισσότεροι
από 50 μαθητές με διαγνωσμένες μαθησιακές
δυσκολίες και δυσλεξία που παραμένουν
χωρίς εξειδικευμένη στήριξη και βοήθεια
από τους κατάλληλους καθηγητές.
Για
άλλη μια φορά αποδεικνύεται η αδιαφορία
και η αναλγησία της κυβερνητικής αρχής
για τη νησιωτική Ελλάδα και τις αυξημένες
ανάγκες της, ιδιαίτερα στους τομείς της
υγείας και παιδείας. Το Υπουργείο
Παιδείας οφείλει να λογοδοτήσει στους
μαθητές, τους γονείς και κηδεμόνες και
στην κοινωνία της νησιωτικής Ελλάδας
και ιδιαίτερα των Κυκλάδων για τις
σοβαρές ελλείψεις στο τομέα της Παιδείας
και της ειδικής αγωγής για άλλη μια
χρονιά
3. Θέμα:
« Κτηριακό
3ου
Γυμνασίου»
Εκτός από την έλλειψη καθηγητών στα
σχολεία των Κυκλάδων, υπάρχει σοβαρό
πρόβλημα με τις κτιριακές εγκαταστάσεις.
Σημαντικό πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι
μαθητές της Δευτέρας τάξης του 3ου
Γυμνασίου Σύρου, όπου ένα τμήμα αναγκάζεται
να κάνει μάθημα σε αίθουσα η οποία δεν
πληροί καμία από τις ελάχιστες προϋποθέσεις
που ορίζει ο νόμος. Συγκεκριμένα δεν
έχει το εμβαδόν, τον όγκο, τη φωτιστική
επιφάνεια, τις διαστάσεις του πίνακα
αλλά και το πλάτος της θύρας που ορίζει
κατ’ ελάχιστον η νομοθεσία ώστε να μην
κινδυνεύουν οι μαθητές μας αλλά και να
παρακολουθούν τα μαθήματά τους σε
αξιοπρεπείς συνθήκες.
Από την πλευρά των εκπαιδευτικών της
σχολικής μονάδας έχει προταθεί λύση
χαμηλού κόστους, στο σχολικό συμβούλιο
από το προηγούμενο έτος αλλά δεν έχει
υπάρχει καμία ανταπόκριση από τη δημοτική
αρχή η οποία είναι και αρμόδια για τη
λύση του κτιριακού προβλήματος.
Καλούμε
το Δήμο να προβεί άμεσα σε όλες εκείνες
τις ενέργειες ώστε οι μαθητές μας να
παρακολουθούν τα μαθήματά τους σε
αξιοπρεπές περιβάλλον
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου