Παρασκευή 24 Αυγούστου 2012

«Αξιολόγηση» για τον εκπαιδευτικό της «αγοράς»

Η κυβέρνηση δηλώνει αποφασισμένη να προχωρήσει στην «αξιολόγηση» εκπαιδευτικών και συνολικά στην εκπαίδευση, με στόχο να συγκεκριμενοποιηθούν τα κριτήρια για τον εκπαιδευτικό του σχολείου της «αγοράς». Χτες, ο υπουργός Παιδείας, Κ. Αρβανιτόπουλος, ανακοίνωσε το χρονοδιάγραμμα και τις διαδικασίες που θα προηγηθούν της έκδοσης του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος, τον Οκτώβρη.


Συγκεκριμένα είπε ότι θα συσταθεί μια «επιτροπή εμπειρογνωμόνων», που «θα λάβει υπόψη της τη διεθνή εμπειρία, προσαρμοσμένη στην ελληνική εμπειρία», θα γίνει «διαβούλευση» με τους αρμόδιους φορείς και θα πραγματοποιηθεί μια έρευνα, στην οποία οι εκπαιδευτικοί θα απαντήσουν, σε ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, «για τη μέθοδο και τον φορέα αξιολόγησης».
Ο υπουργός, απαντώντας σε ερωτήσεις για το εάν η αξιολόγηση θα συνδέεται με το μισθό ή τις επιδόσεις των μαθητών και αν θα υπάρχουν απολύσεις, είπε ότι «δε μιλάμε για απόλυση», αλλά υποστήριξε ότι «η αξιολόγηση αφορά τα πάντα».
Πρόσθεσε ότι η «αξιολόγηση» θα «δίνει κίνητρο για βελτίωση», προσπαθώντας να παρουσιάσει τη διαδικασία ως εξής: Ενας εκπαιδευτικός που εξελίσσεται συνεχώς, κάνει μεταπτυχιακές σπουδές, ανανεώνεται, πρέπει να του δώσεις το κίνητρο και το μπόνους για να μπορέσει να συνεχίσει... Μεταφέρεται πλήρως, δηλαδή, στον καθέναν εκπαιδευτικό η ευθύνη για τη μόρφωση και την επιμόρφωσή του και απαλλάσσεται πλήρως το κράτος από την ευθύνη αυτή, ενώ την ίδια στιγμή έχει πετσοκόψει από τους εκπαιδευτικούς τις αποδοχές τους και το δικαίωμα να πάρουν εκπαιδευτική άδεια για επιμόρφωση έρευνα κ.ο.κ.
Το κίνητρο που επικαλείται η κυβέρνηση θα λειτουργήσει σαν ένας μοχλός δημιουργίας άκρατου ανταγωνισμού μεταξύ των εκπαιδευτικών και των σχολείων, που σε τίποτα δεν πρόκειται να ευνοήσει το κλίμα που πρέπει να υπάρχει μέσα στις σχολικές τάξεις. Μάλιστα, ο υπουργός όταν ρωτήθηκε αν το μπόνους θα είναι μισθολογικό ή εξέλιξης απάντησε πως «όλα αυτά συνδέονται», εστιάζοντας πάλι στην υποτιθέμενη επιβράβευση των «καλών» εκπαιδευτικών.
Ολα ανοιχτά για νέες αντιδραστικές ρυθμίσεις
Το υπουργείο Παιδείας επιδιώκει να δώσει «επιστημονική» υπόσταση στην «αξιολόγηση» και να δείξει ότι επιδιώκει το «διάλογο», ζητώντας και τη γνώμη των εκπαιδευτικών... Κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει την πραγματικότητα, που είναι ότι αυτές οι «επιτροπές», οι «διαβουλεύσεις» και οι «έρευνες» δεν αποτελούν τίποτα άλλο παρά η «κάλυψη», για να συνεχιστούν οι προαποφασισμένες επιλογές, με συγκεκριμένες κατευθύνσεις. Να σημειώσουμε πως το έργο της «επιστημονικής επιτροπής» είναι, μεταξύ άλλων, να έχει καταθέσει πρόταση, μετά απ' τα παραπάνω, μέχρι τις 30 Σεπτέμβρη.
Το υπουργείο θέλει να συνεχίσει το έργο του σχολείου της «αγοράς» και όπως είπε ο υπουργός θα γίνει «αξιολόγηση» «υποδομών, διαδικασιών, βιβλίων και εκπαιδευτικών», δηλαδή για όλα. Συμπλήρωσε ότι η «αξιολόγηση» μπορεί να προχωρήσει με τη θεσμοθέτηση μιας αρχής, όπως η Αρχή για τη Διασφάλιση της Ποιότητας (ΑΔΙΠ) στην ανώτατη εκπαίδευση, που «θα διασφαλίζει την αντικειμενικότητα και το αδιάβλητο της διαδικασίας».
Λες και χρειάζονται «αξιολογήσεις» και «ανεξάρτητες αρχές» για να εντοπίσουν ότι τα περισσότερα σχολεία δεν έχουν λεφτά για να πληρώσουν το ρεύμα και το φυσικό αέριο, για να εντοπίσουν ότι είναι στον αέρα η μεταφορά μαθητών, ότι κενά εκπαιδευτικών σε βασικά μαθήματα καλύπτονται στα μέσα της σχολικής χρονιάς κ.ο.κ.
Μεταξύ άλλων, ο υπουργός απάντησε ότι το θέμα της αύξησης των ωρών των εκπαιδευτικών, των συγχωνεύσεων σχολείων κ.ά. θα εξεταστούν σε μελέτες που αφορούν γενικά τις κινήσεις που θα γίνουν στα σχολεία. Σε ερώτηση για τη σύνδεση της «απόδοσης» του σχολείου με χρηματοδότησή του, άφησε όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά, λέγοντας πως όλα αυτά θα τα δει η επιτροπή και θυμίζοντας το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον που υπάρχει..
Πηγή Ριζοσπάστης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου